پارتیشن شیشه ای در واقع همان دیواری است که با شیشه دوجداره یا شیشه‌های معمولی ایجاد می‌شود. پارتیشن بندی با شیشه دوجداره باعث ایجاد ظاهری زیبا و تاثیری چشمگیر بر روی دکوراتیو فضای کار یا خانه می‌شود. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره یک عنصر منحصر به فرد برای تفکیک فضاها به شمار می‌رود. همچنین به عنوان عایقی صوتی و مانعی برای جلوگیری از ورود عوامل خارجی محیط مانند گرد و غبار، حشرات و سایر موارد مشابه به کار می‌رود. با همه این‌ها، پارتیشن شیشه‌ای جنبه بصری فضا را نیز از بین نمی‌برد.

شیشه یک مصالح ساختمانی است که امکان تقسیم بندی محیط را ممکن می سازد. پارتیشن شیشه ای دوجداره یک ابزار سریع و ساده برای به روز رسانی و تفکیک قسمت‌های مختلف یک ساختمان یا دفتر کار است. برای پارتیشن بندی با شیشه دوجداره و نصب آن در محیط مورد نظر شما، می‌توان از فریم های آلومینیومی، استیل، پروفیل چوب و یا سایر پروفیل‌های نگهدارنده استفاده کرد.

شیشه دوجداره رنگی برای پارتیشن

استفاده از پارتیشن شیشه ای مدرن باعث زیباتر شدن فضای داخلی ساختمان و تمیز و شفاف به نظر رسیدن آن می‌شود. هنگامی که در حال برنامه ریزی برای طراحی فضای اداری خود هستید، پارتیشن بندی با شیشه دوجداره می تواند، یکی از انتخاب‌های اصلی شما باشد و به عنوان یک جزء حیاتی، تاثیر به سزایی بر چشم‌انداز فضای داخلی محل کار شما بگذارد.

این روزها اغلب فضاهای کاری به صورت یک واحد فلت و بدون دیوار ساخته می‌شوند. این مساله بدان دلیل است، که صاحبان کسب و کار بتوانند براساس نیاز و شرایط کاری خود، با کمک پارتیشن فضاها را از هم تفکیک کنند. البته پارتیشن بندی انواع مختلفی دارد و هر شخص بسته به نوع کار و میزان هزینه‌ای که قرار است برای طراحی داخلی دفتر کار خود داشته باشد، می‌تواند نوعی از آن را انتخاب کند. اما در حال حاضر، پارتیشن های شیشه ای و دوجداره بهترین و مدرن‌ترین نوع پارتیشن ها برای محیط‌های کاری هستند.

پارتیشن شیشه ای

در این مقاله می‌خواهیم درباره پارتیشن و پارتیشن بندی و انواع آن صحبت کنیم. همچنین به بررسی مزایای پارتیشن‌های دوجداره و شیشه‌ای نسبت به سایر انواع پارتیشن‌ها می‌پردازیم. پس برای تصمیم‌گیری بهتر به منظور انتخاب پارتیشن، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

پارتیشن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پارتیشن چیست؟

دیوار در ساختمان وظیفه جداسازی و تفکیک فضاهای مختلف را بر عهده دارد. این عملکرد جداسازی به ظاهر امری ساده به حساب می‌آید، اما نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. در گذشته‌های دور تمام فضاها به چهار دیواری خلاصه می‌شد و فعالیت‌های افراد در فضاهای محدود صورت می‌گرفت. امروزه با خلق ایده‌های جید در خصوص طراحی داخلی ساختمان و با توسعه صنعت معماری، می‌توان از فضاهای موجود در ساختمان  به طور بهینه استفاده و هر مکانی را براساس سلیقه ساکنین و کاربران آنجا طراحی کرد.

پارتیشن صفحات بزرگی از جنس‌های مختلف برای جداسازی و تقسیم‌بندی قسمت‌های مختلف یک اتاق است. پارتیشن بندی به معنای تقسیم‌بندی، دسته بندی و جداسازی است. در گذشته، از پارتیشن‌هایی که تا سقف امتداد داشتند، برای جداسازی مکان‌ها استفاده می‌کردند و به این ترتیب فضایی برای دکوراسیون از طرفین طرف به وجود می آوردند. پارتیشن‌ها بیشتر برای نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کاربرد پارتیشن ها

امروزه کاربرد پارتیشن‌ها گسترش یافته و در بسیاری از موارد برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله موارد استفاده از پارتیشن‌ها می‌توان به جداسازی فضای ورودی به وسیله پارتیشن از سایر فضاها، تفکیک فضای نشیمن با بقیه محیط کار و خانه و تبدیل آن به یک اتاق پارتیشنی، پنهان کردن فضاهای نامناسب و ستون‌ها و دیوارهای کج اشاره کرد. پارتیشن بندی امروز تا حدی گسترش یافته که استفاده از آن‌ها در بسیاری از فضاها اهمیت زیادی دارد. این روزها پارتیشن‌ها در شکل‌ها، ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی و نصب می‌شوند.

معرفی انواع پارتیشن ها از چوبی تا شیشه دوجداره

انواع پارتیشن ها

پارتیشن ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند. پارتیشن‌های ثابت با پیچ و مهره بر روی زمین به صوررت ثابت نصب می‌شوند. ارتفاع بعضی از این پارتیشن‌ها بلند است و به سقف متصل می‌شوند. برخی دیگر از این نوع پارتیشن‌ها دارای ارتفاع کوتاه هستند. پارتیشن‌های متحرک یا شناور همان‌طور که از نام‌شان پیدا است، قابل جا‌به‌جایی هستند. افراد برای تغییر دکوراسیون می‌توانند محل قرارگیری پارتیشن‌ها را طبق سلیقه مورد نظر خود تغییر دهند.

پارتیشن‌ها همچنین از نظر تعداد جداره در دو نوع دوجداره و تک جداره وجود دارند. پارتیشن‌های تک جداره به صورت قاب‌هایی یک تکه با حالت ایستاده نصب می‌شوند. از آنجا که وزن این پارتیشن‌ها سبک است، به راحتی می‌توانیم آن‌ها را جابه‌جا کنیم. پارتیشن‌های تک جداره ظاهری ساده دارند و تنوع در آن‌ها نسبت به پارتیشن‌های دو جداره کمتر است. معمولا در این نوع پارتیشن نمی‌توان از یراق آلات اضافه‌ای همچون پرده، کرکره یا سایر موارد مشابه استفاده کرد. قیمت این پارتیشن‌ها نسبت به پارتیشن‌های دو جداره ارزان‌تر است.

پارتیشن‌های دوجداره مانند پنجره دوجداره هستند. در پارتیشن‌های دو جداره برای مقاومت بیشتر از ستون استفاده نمی‌شود زیرا این پارتیشن‌ها خود به خود و به اندازه کافی مقاوم و مستحکم بر روی زمین قرار می‌گیرند. در پارتیشن های دوجداره می‌توانیم از پرده، کرکره یا سایر موارد مشابه در فضای بین شیشه‌ها استفاده کنیم. یکی از مزیت‌های پارتیشن‌های دو جداره داشتن قابلیت عبور کابل‌های شبکه و سیستم در قسمت‌های مختلف پارتیشن است.

ادامه با انواع مختلف پارتیشن‌ها از نظر جنس و ظاهر آشنا می‌شویم:

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای با وجود جلوه فراوانی که دارند، می‌توانند با تمامی فضاها سازگار باشند. ترکیب شیشه با فریم استیل می تواند جلوه پارتیشن شیشه ای را خاص‌تر کند. معمولا استفاده از استیل در پارتیشن شیشه ای جلوه‌ای بی‌نظیر و زیبا را به نمای کلی پارتیشن القا می‌کند. ترکیب شیشه با یراق آلات موجب می‌شود که جلوه پارتیشن‌های شیشه ای بسیار جذاب و گیرا به نظر برسند.

پارتیشن‌های شیشه ای را می‌توان با یک دستمال مرطوب و شیشه شور، به آسانی تمیز کرد. همچنین هزینه پارتیشن بندی با شیشه دوجداره نسبت به دیوار ثابت بسیار پایین‌تر است، زیرا نصب آن نیازی به اعمال تغییرات ساختاری در ساختمان ندارد.

پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای قابلیت عبور نور و تامین روشنایی محیط هستند. به این ترتیب با استفاده از این نوع پارتیشن‌ها می‌توان در هزینه مصرف انرژی الکتریکی صرفه‌جویی کرد. پارتیشن های شیشه ای دوجداره دارای رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی هستند.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های شیشه ای تک جداره راهکار بسیار مناسبی برای زمانی است که انعطاف‌پذیری و قیمت پارتیشن شیشه ای مهم‌ترین اولویت را دارا می‌باشد. پارتیشن شیشه‌ای تک جداره یک جایگزین عالی برای دیوارهای جامد و یک انتخاب ویژه و مناسب برای سازماندهی و تقسیم‌بندی فضاهای تجاری داخلی به حساب می‌آید.

پارتیشن شیشه ای تک جداره می‌تواند پوشش کاملی برای ارتفاع از کف تا سقف ایجاد کند و حتی قابلیت ایجاد پیکربندی در دو مدل مسطح یا منحنی را دارا می‌باشد. بر روی این پارتیشن‌ها همچنین امکان پیاده‌سازی طرح و نقش وجود دارد و نصب و راه‌اندازی آن‌ها به صورت کامل خشک (بدون چسب) می‌باشد. پارتیشن های شیشه ای تک جداره کاملا قابل جدا شدن و استفاده مجدد هستند.

پارتیشن شیشه ای دو جداره

پارتیشن دوجداره شیشه ای

پارتیشن بندی با شیشه دو جداره باعث می‌شود که از بیشترین شفافیت و زیبایی در طراحی و بالاترین میزان عایق صدا در مقایسه با سایر مدل ها بهره ببریم. پارتیشن شیشه ای دو جداره راهکار بسیار مناسبی برای زمانی است که انعطاف پذیر بودن، عایق کردن صدا و مدرن و لوکس بودن برای‌مان اهمیت دارد.

پارتیشن شیشه ای دوجداره می‌تواند پوشش کاملی برای ارتفاع از کف تا سقف ایجاد کند و حتی قابلیت ایجاد پیکربندی در دو مدل مسطح یا منحنی را دارا می‌باشد. بر روی این پارتیشن‌ها همچنین امکان پیاده‌سازی طرح و نقش وجود دارد و نصب و راه‌اندازی آن‌ها به صورت کامل خشک (بدون چسب) می‌باشد. پارتیشن های شیشه ای دوجداره کاملا قابل جدا شدن و استفاده مجدد هستند.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

پارتیشن با پروفیل آلومینیوم

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی باعث ایجاد ظرافت و زیبایی در محیط کار می‌شود و فضای زیبایی را خلق می‌کند. قطعا این امر باعث افزایش بهره‌وری نیروی کار و کارمندان می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای با پروفیل آلومینیومی برای استفاده در اداره‌ها، بیمارستان‌ها و جداسازی فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

سیستم پارتیشن  با فریم آلومینیومی برای ایجاد یک اتاق، جدا کردن محیط کار (با توجه به نیاز دفاتر) و برای بخش‌بندی قسمت‌های مختلف فروش در شرکت‌ها راهکار مناسبی است. نصب این نوع پارتیشن اداری بسیار آسان است و معمولا در یک روزه انجام می‌گیرد. این پارتیشن‌ها در صورت لزوم توسط فردی متخصص قابل جابه‌جایی و استفاده مجدد می‌باشد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس (بدون فریم)

پارتیشن بدون فریم

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا بدون فریم، قسمتی جدایی‌ناپذیر از طراحی محیط داخلی دفاتر کار است. این سیستم با حداقل پروفیل، تقریبا تمام نواحی دیوارهای شیشه‌ای را آزاد و محیط کاری بسیار زیبا و مدرنی را خلق می‌کند. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس یک بخش جدایی ناپذیر از طراحی همه محیط‌های کاری است. در این سیستم تنها قسمت‌های بالا و پایین پارتیشن‌های شیشه‌ای، دارای پروفیل آلومینیوم هستند و روی قسمت دیوار شیشه‌ای هیچ‌گونه اثری از پروفیل آلومینیومی دیده نخواهد شد.

پارتیشن MDF

در ساخت این نوع پارتیشن از چوب MDF استفاده می‌شود. ام دی اف جزء فرآورده‌های چوبی است، که به صورت تخته فیبرهایی با روکش‌های متنوع تولید می‌شود. از مزایای پارتیشن بندی با MDF میتوان به پایین‌تر بودن قیمت ام دی اف در مقایسه با چوب طبیعی و مقاومت آن در برابر پوسیدگی، سایش و قارچ اشاره کرد. پارتیشن MDF عایق صوتی است و از انتقال سر و صدا جلوگیری می‌کند. از آنجایی که چگالی چوب ام دی اف در سراسر پارتیشن‌های MDF یکسان است، بنابراین این نوع پارتیشن از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است.

پارتیشن PVC

پی وی سی یا ونیل نوعی پلاستیک سخت است که با استفاده از روان‌کننده‌ها انعطاف‌پذیر می‌شود. این ماده بسیار سبک است و در ساخت پارتیشن برای تفکیک‌سازی فضا کاربرد دارد. از مزایای PVC می‌توان به قیمت مناسب، وزن سبک و نگهداری آسان و راحت آن اشاره کرد. پارتیشن‌های پی وی سی در رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. این نوع پارتیشن‌ها عایق صوتی هستند و فضایی آرام را برای ساکنین ایجاد می‌کنند. پارتیشن‌های ساخته شده از جنس پی وی سی مقاومت و استحکام بالایی دارند.

قیمت پارتیشن بندی با شیشه دوجداره چقدر است؟

قیمت پارتیشن

متراژ مهم‌ترین عامل موثر در قیمت پارتیشن شیشه‌ای است. نوع شیشه دوجداره ای که در پارتیشن استفاده می‌شود نیز بر روی قیمت تمام شده آن تاثیر دارد. همچنین یراق و ابزار آلات مورد استفاده در پارتیشن نیز، بسته به ایرانی یا خارجی بودن‌شان بر هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. در نهایت، قیمت پارتیشن‌بندی با شیشه دوجداره بستگی به شرایط، انتخاب و سلیقه شما دارد و نمی‌توان قیمت دقیق و یکسانی برای آن در نظر گرفت.

پارتیشن بندی با شیشه دوجداره چه مزایایی دارد؟

مزایای پارتیشن بندی با شیشه دوجداره

از مزایای پارتیشن شیشه‌ای در دافتر و اماکن تجاری می توان به مواردی از قبیل به صرفه بودن اقتصادی آن اشاره کرد. برای متراژهای بالا، نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای دوجداره بسیار به صرفه‌تر است، زیرا هم سرعت نصب این محصول بالا است و هم باعث ایجاد فضاسازی بهینه‌ای در محیط‌های مختلف می‌شود. پارتیشن بندی با شیشه دوجداره برای مکان‌های مختلفی از جمله، ادارات، شرکت‌های خصوصی، مراکز و سالن‌های زیبایی و بهداشتی و مراکز درمانی امکان‌پذیر است.

با پارتیشن شیشه‌ای دوجداره می‌توانیم طرح‌های بسیار متنوعی ایجاد کنیم. همچنین امکان قرار دادن نام تجاری و یا لوگوی شرکت بر روی پارتیشن شیشه‌ای امکان‌پذیر است. علاوه بر این‌ها با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره، می‌توانیم فضای محیط کار را تفکیک و حریم خصوصی را افزایش دهیم. همچنین استفاده از شیشه باعث ایجاد جلوه ظاهری بسیار زیبا و مدرنی در محیط کار ما می‌شود.

پارتیشن بندی با شیشه دوجداره، عایق صوتی ایجاد می‌کند و مانع انتشار سر و صدا در قسمت‌های مختلف محل کار می‌شود. به علاوه تمیز کردن پارتیشن‌ها آسان و تنها با یک شیشه‌شور و دستمال تمیز امکان‌پذیر است.

شیشه‌های دوجداره دارای رنگ‌های مختلفی در حالت‌های مات و شفاف هستند و به همین دلیل استفاده از آن‌ها می‌تواند تنوع جالبی در دکوراسیون داخلی محیط کار ایجاد کند. از آنجا که شیشه نور را از خود عبور می‌دهد، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره باعث صرفه‌جویی در مصرف برق و هزینه‌های انرژی می‌شود. در نهایت، استفاده از پارتیشن شیشه‌ای دوجداره هزینه کمتری نسبت به سایر انواع پارتیشن‌ها دارد و سرعت نصب آن بالاتر است.

مشاوران حرفه‌ای و متخصص  شرکت آپند، به عنوان تولیدکننده معتبر و فعال در حوزه درب، پنجره و شیشه دوجداره، به عنوان نماینده رسمی شرکت ALUWOOD ترکیه و سایر تولیدکنندگان معتبر و بین‌المللی، می‌توانند برای پارتیشن بندی با شیشه دوجداره در شرکت‌های تازه تاسیس و همچنین تولید و نصب درب و پنجره های دوجداره در ساختمان‌های نوساز همراه مطمئنی برای شما باشند.