هنگام انتخاب درب و پنجره دوجداره، مهم‌ترین موضوعی که ذهن مشتریان را درگیر می‌کند، قیمت و هزینه تمام شده آن است. حتما پیش از اقدام برای خرید و نصب درب و پنجره دوجداره، این سوال برای‌تان به وجود می‌آید که قیمت پنجره دوجداره بر چه اساس مشخص می‌شود. البته آگاهی از قیمت‌های مختلف درب و پنجره دوجداره UPVC و عوامل موثر بر آن، به انتخاب بهتر و در نتیجه بهره‌گیری مفیدتر کمک می‌کند.

عوامل مختلفی بر قیمت درب و پنجره دوجداره موثر است. البته به طور کلی، قیمت پایه آن براساس اصولی ثابت مشخص می‌شود. زمانی که مشتری‌ها از روند و شیوه دقیق قیمت‌گذاری آگاهی کامل داشته باشند، حس اعتماد بیشتری نسبت به خرید خود پیدا خواهند کرد و همین موضوع باعث جلب رضایت مشتریان می‌شود.

در این مقاله قصد داریم، به موارد مختلف و تاثیرگذار بر قیمت پنجره‌های دوجداره UPVC بپردازیم.قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره آلومینومی و UPVC چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت پنجره دوجداره معمولا به طور میانگین به سادگی قابل محاسبه است. اما برای رسیدن به قیمت واقعی پنجره دوجداره به طور دقیق، لازم است که ابعاد دقیق پنجره را داشته باشیم. علاوه بر این‌ تعداد بازشوها، فیکس و نوع باز شدن پنجره براساس تک حالته، دو جهته یا کشویی بودن، برای تشخیص قیمت دقیق پنجره، موثر است. قیمت پایه درب و پنجره دوجداره براساس میانگین هر مترمربع از فضای مورد نظر مشخص می‌شود.

تاثیر متراژ بر قیمت پنجره دوجدار

قیمت پنجره دوجداره

ابعاد استاندارد پنجره اغلب، ۱۴۰ سانتی‌متر در ۱۴۰ سانتی‌متر است. اگر قرار باشد، پنجره‌ای با ابعاد استاندارد نصب کنید، ‌قیمت‌ها به صورت واحدی محاسبه می شود.

به عنوان مثال،‌ اگر دو پنجره دوجداره UPVC با اندازه استاندارد قرار است، نصب کنید، هزینه نصب برابر با نصب دو واحد پنجره است. حال اگر قیمت نهایی را بر متر مربع تقسیم کنید، قیمت هر متر مربع از پنجره دوجداره مشخص می‌شود.

اما در صورتی که در پروژه‌ای مشخص، متراژهای درب و پنجره متفاوت باشد و برای ساختن آن‌ها در ابعاد مختلف، نیاز به اندازه‌گیری‌های مختلف باشد،‌ هزینه نهایی در هر مترمربع مشخص می‌شود. مثلا اگر در پروژه‌ای مساحت کل درب و پنجره‌های دوجداره ۳۰ متر مربع باشد، قیمت نهایی از ضرب متراژ کلی در قیمت هر متر مربع مشخص می‌شود.

البته بهتر است بدانید، که این قیمت‌های پایه به صورت حدودی می‌باشد و عوامل مختلفی بر زیاد یا کم شدن قیمت پنجره دوجداره و درب UPVC تاثیر دارد.

برای نصب درب و پنجره در مساحت‌های بسیار بالا و پروژه‌های وسیع، معمولا تمامی عوامل موثر بر قیمت درب و پنجره یو پی وی سی محاسبه و به قیمت پایه می‌شود. سپس توسط نرم‌افزاری دقیق همه قیمت‌ها مشخص و فاکتور نهایی صادر خواهد شد.

ساده‌ترین فرمول برای تعیین قیمت پنجره دوجداره، از این قرار است: (پروفیل مصرفی × قیمت متر طول) + (شیشه مصرفی × قیمت متر مربع) + (یراق آلات × قیمت واحد) = کل هزینه ساخت یک پنجره

آیا مدل‌های مختلف پنجره دوجداره، قیمت متفاوتی دارند؟

قیمت پنجره‌های دوجداره براساس مدلی که دارند، متغیر است. به این ترتیب مدل‌ها چند قسمتی با حالت بازشوهای متفاوت، قیمت‌های مختلفی دارند. هر چه تعداد بازشوهای پنجره بیشتر باشد و حالت باز شدن‌شان پیچیده‌تر باشد، قیمت آن‌ها بیشتر خواهد بود.

شیوه تولید پنجره‌ها نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. مثلا پنجره‌ها دوجداره‌ای که به صورت مکانیزه تولید می‌شوند، به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها با تولید مکانیزه، دارای قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به مدل‌هایی هستند، که دستی و غیرمکانیزه تولید می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، برندهای مختلف نیز دارای قیمت‌های متفاوت هستند. هر برندی با توجه به کیفیت و نحوه تولیدی که دارد، روی درب و پنجره‌های دوجداره قیمت‌گذاری می‌کند.

تاثیر جنس پروفیل بر قیمت پنجره دوجدار

پروفیل پنجره دوجداره

پروفیل‌ها دارای برندهای مختلفی هستند و با توجه به میزان کیفیت، رنگ‌دانه‌ها و برند تولید‌کننده‌شان قیمت‌های مختلفی دارند. به علاوه پروفیل پنجره دوجداره از لحاظ سری(عرض پروفیل)، تعداد حفره یا چمبر، رنگ پروفیل و نوع کاربردی آن در درب و پنجره‌های UPVC براساس دسته‌بندی‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

براساس ابعاد

پروفیل درب و پنجره‌های دوجداره، از نظر عرض و سری، در سه نوع مختلف سری ۶۰ با عرض ۶۰ میلی‌متر، سری ۷۰۰ و سری ۸۰ دسته‌بندی می‌شود. پروفیل‌ها از نظر ظاهری نیز در دو نوع ساده و دکوراتیو در بازار وجود دارد.

براساس تعداد حفره داخل پروفیل (چمبر)

فضاهای داخلی در عرض پروفیل را که با استفاده از دیواره‌های UPVC ایجاد می‌شوند، چمبر می‌نامند. در اغلب برندهای درب و پنجره دوجداره، تعداد چمبرها از ۳ تا ۷ حفره قابل شمارش است. این تعداد بر قیمت تمام شده تاثیرگذار است.

براساس شکل کاربردی پروفیل

پروفیل‌های درب و پنجره‌های دوجداره، چهار کاربرد دارند. برخی پروفیل‌ها مخصوص فریم‌ها هستند و به عنوان چارچوب در درب و پنجره استفاده می‌شوند. نوع دیگر آن‌ها که به پروفیل ساش یا لنگه معروف هستند، در بازشوی درب و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌های مولیون با استفاده از بست مولیون، در داخل چارچوب و به عنوان ستون افقی یا عمودی به کار می‌روند. نوع آخر پروفیل‌ها، پروفیل‌های جانبی هستند که طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند. این پروفیل‌ها شامل، زوار شیشه‌های دوجداره و سه جداره، پروفیل ۹۰ درجه، ارتفاع‌دهنده، کانکتورها، پنل‌های UPVC و سایر موارد مشابه می‌باشند.

آیا پروفیل با رنگ‌های مختلف، قیمت متفاوتی دارد؟

رنگ‌های مختلف پنجره دوجداره

پروفیل‌های رنگی و لمینت‌ها بسته به مساحتی که از رنگ برای‌شان استفاده شده است، قیمت‌های متفاوتی دارند. پروفیل‌ها در رنگ‌های مختلف وجود دارند و رنگی بودن‌ آن‌ها معمولا باعث افزایش ۳۰ درصدی قیمت نهایی فاکتور می‌شود.

یراق‌آلات مختلف و تاثیر آن‌ها بر قیمت پنجره دوجداره

یراق آلات پنجره دوجداره

مورد دیگری که بر قیمت پنجره‌ها تاثیرگذار است، یراق‌آلات آن‌ها می‌باشد. این مورد بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر بسیاری دارد. یراق‌آلات، عاملی مهم در عمر آب‌بند لنگه‌های درب و پنجره دوجداره است. یراق‌آلات دارای برندهای مختلف هستند و هر برند با توجه به کیفیت و درجه‌بندی‌اش، دارای قیمت متفاوتی است. بسیاری از یراق‌آلات مرغوب، ساخت ترکیه هستند و قیمت نسبتا بالایی دارند.

آیا انتخاب نوع شیشه بر قیمت نهایی پنجره موثر است؟

شیشه پنجره دوجداره

یکی از مهم‌ترین موارد موثر بر قیمت‌گذاری پنجره‌های دوجداره، شیشه آن‌ها است. می‌دانیم که بیشترین قسمت از پنجره را شیشه‌های آن تشکیل می‌دهند. بنابراین شیشه‌ها بر قیمت نهایی پنجره تاثیر زیادی دارند.

شیشه‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی هستند و از دو تا چندجداره در بازار موجودند. همچنین رنگ‌های مختلفی دارند و همه این‌ها بر قیمت تمام شده پنجره دوجداره تاثیرگذار است.

سایر موارد موثر بر قیمت نهایی درب و پنجره دوجداره

تا اینجا با مواردی آشنا شدیم که بر قیمت نهایی درب و پنجره دوجداره تاثیرگذارند و تغییر هر یک از آن‌ها می‌تواند قیمت را زیاد یا کم کند. به همین دلیل ارائه یک قیمت برای درب و پنجره، تنها در صورتی ممکن است که بخواهیم قیمت پایه یا میانگین قیمت کلی را اعلام کنیم و قیمت تمام شده، در پایان کار مشخص می‌شود.

غیر از موارد عنوان شده، موارد دیگری نیز وجود دارد، که بر قیمت نهایی درب و پنجره UPVC دوجداره موثر است.

هزینه نصب پنجره دوجداره

پس از خرید پنجره دوجداره و پرداخت هزینه‌های آن، فراموش نکنید که باید هزینه‌ای را برای نصب آن‌ها کنار بگذارید. نصب درب و پنجره کاری تخصصی و فنی است که نیاز به مهارت و دانش مشخصی دارد. همچنین به دلیل وزن و اندازه پنجره‌ها کاری پرزحمت است. بنابراین هزینه‌بر بودن آن بسیار منطقی به حساب می‌آید.

البته برخی تولیدکنندگان داخلی، این امکان را برای مشتریان‌شان فرآهم شده‌اند که در صورت خرید، نصب را برای مشتری به صورت رایگان انجام دهند. البته باید بدانید که این به معنای بدون هزینه بودن نصب نیست، بلکه متخصصان و کارشناسانی که برای نصب رایگان مراجعه می‌کنند،‌ حق‌الزحمه خود را از شرکت تولیدکننده دریافت می‌کنند.

داخلی بودن یا وارداتی بودن برند درب و پنجره

طبیعی است که درب و پنجره‌های وارداتی، گران‌تر از نمونه‌های تولید داخل باشند. درب و پنجره‌های خارجی با دلار خریداری می‌شوند و هزینه حمل و نقل از کشور مبدا به ایران نیز بر هزینه‌های تولید آن‌ها اضافه می‌شود.

هر چند که نمونه‌های درب و پنجره خارجی دارای کیفیت بالایی هستند، اما با این وجود، کشور ایران در تولید درب و پنجره‌های دوجداره، برندهای خوب و باکیفیتی دارد.  شرکت آپند، تولیدکننده معتبر درب و پنجره دوجداره، به عنوان نماینده رسمی شرکت ALUWOOD ترکیه و سایر تولیدکنندگان معتبر و بین‌المللی، می‌تواند در انتخاب بهترین، به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین برند پنجره دوجداره شما را یاری کند.